piątek, 3 maja 2013

Kotlety z kurczaka gotowane na parze

Składniki:
-zmielony kurczak (1,2kg);
-1 duża marchewka;
-2 łyżki kaszy manny;
-1 łyżka natki pietruszki zielonej;
-przyprawa uniwersalna;
Sos:
-2 szklanki wywaru;
-2 łyżki kopru;
-łyżka mąki pszennej;
Surówka:
-4 marchewki;
-2 jabłka;
-pół łyżki cukru

Pomysł na niedzielny obiad. Do zmielonego kurczaka i marchewki dodaję 2 łyżki kaszy manny oraz natkę pietruszki zielonej-ale nią obdarowałam połowę mięsa-miałam obawy, czy Lila zje..więc wolałam jedne zrobić z pietruszką, a drugie bez, doprawiam przyprawą uniwersalną.


Pozostaje mi formowanie kotlecików, aby nie kleiły się do rąk, zamaczam dłoń w szklance wody i układam kotlety w garnku przeznaczonym do gotowania na parze.


Te poniżej dla nas:) a te powyżej dla Lili :)


Co do sosu- z wywaru, w którym gotowały się kotleciki odlałam 2 szklanki do garnczka, a łyżkę mąki rozmieszałam w 1/4 szklance zimnej wody. Dodałam też do wywaru koperek. Zagotowałam.
Surówka- Lila nie za bardzo lubi surowe warzywa, więc, co by za wiele nie gryzła :) starłam na najdrobniejszej tarce, dodałam starte jabłka i pół łyżki cukru.
Oto efekt- najedzeni-zadowoleni.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz