piątek, 3 maja 2013

Kotlety z kurczaka z niespodzianką

Składniki:
-zmielony kurczak (1,5kg);
-łyżeczka przyprawy uniwersalnej;
-1 duża marchewka;
-2 łyżki bułki tartej;
-2 łyżki kaszy mannej;
-1 jajko;
-bułka tarta do obtoczenia kotletów;
-olej do smażenia
Farsz:
-3 jaja ugotowane na twardo;
-plasterek sera żółtego;
-pół kostki serka topionego (50g);
-2 łyżki pietruszki zielonej;
-1 pomidor rzymski;
-szczypta soli.

Od kiedy media  nagłośniły sprawę mięs...ich przygotowywania...od tego momentu nie kupujemy mięs mielonych. Mamy maszynkę - zakup ślubny i jest używana bardzo często.
 Wiem, co kupuję, wiem jak robię i  wiem, co jem i tu przepis na smaczne kotlety. Szczerze farsz musiałam zrobić dwukrotnie ze względu na moją kuchenną Pannę, która postanowiła farsz spróbować...a co to dla mojej Lili 3 jajka..hmm więc dobrze, że jajka nie gotują się pół dnia :)
 i tak przygotowałam farsz po raz drugi :).
Mięso z kurczaka mielę przez maszynkę i dodaję dużą marchewkę. Doprawiam uniwersalną przyprawą, dodaję jajko, bułkę tartą, kaszę manną.
Farsz robi się bardzo szybko- do miski daję obrane i ugotowane 3 jajka, pomidora pokrojonego w kostkę- bez skóry, ser żółty oraz ser topiony i używam tłuczka do ziemniaków. Farsz jest pyszny do kanapek, ale trzeba się rozwijać więc zrobiłam kotlety z taką oto niespodzianka :)

A taki był obiadek :)

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz