poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Zapiekanka warzywna z rybą i sosem śmietanowo-brokułowo-fetowym

Składniki:
-6 ugotowanych średnich ziemniaków;
-3 ugotowane marchewki;
-500g fileta z czarniaka;
-200g szpinaku (zamrożony brykiecik);
-1 brokuł;
-pół łyżki cukru;
-400ml śmietany 12%;
-pół opakowania sera feta;
-sól, pieprz, przyprawa do ryb;
-masło do posmarowania formy

Obiad za kilka godzin..brzydka pogoda więc ze spaceru rezygnujemy..a zatem mamy dużo czasu na  jego przygotowanie. Ugotowane ziemniaki kroję w plastry, a marchewkę w kostkę. Do gotującej się wody dodaję pół łyżki cukru i gotuję zielone warzywo. W nocy wyciągnęłam rybkę z zamrażarki więc odlewam wodę i zabieram się do zrobienia..sosiku. Wykładam na formę ziemniaki pokrojone w plasterki.


Robiąc sosik posłużyłam się tłuczkiem do ziemniaków-dodaję do miski brokuł, ser feta-pół opakowania oraz śmietanę.

Sosik gęsty- mniamnuśny więc z lęków, że zniknie - przykrywam ziemniaki.


Kroję marchewkę w kosteczkę i na sosik.


A na marchewkę- rybka- czarniak - posypuję przyprawą do ryb.


Zakrywam rybę- plastrami ugotowanych ziemniaków.


Powoli kończy się miejsce w formie do zapiekania :) widać :) Dodaję szpinak.


Ziemniaki na szpinak.


Odbieram łyżkę głównej kucharce-Liliannie, której sos posmakował i umieszczam na wierzchu dania. Spokojnie zrobiła mi taką awanturę, że łyżkę ma...nadal...ja wzięłam drugą...te kobiety...


Piekę w piekarniku przez 50 minut w temp. 180 st. C.
Efekty- poniżej :)



Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz