sobota, 20 kwietnia 2013

Pieczone pierożki z serka topionego ze świeżym filetem z łososia i koperkiem

Składniki:
Ciasto na pierożki:
-100g serka topionego gauda;
-3/4 szklanki mąki;
-50g masła;
Farsz:
-250g świeżego łososia;
-1/4 cytryny;
-2 łyżki kopru

Staramy się jeść dużo rybki. Tym razem coś szybkiego i prostego, a zarazem smaczne i syte. Lila od dłuższego czasu je sama..więc bardzo zwracam uwagę,aby miała pełnowartościowe posiłki. I tu pomysł na przekąskę z rybką. Pozbywam się skóry łososia, skrapiam cytryną z dwóch stron i wkładam do lodówki.
Zagniatam ciasto, wkładam do woreczka i na chwilę wkładam je do zamrażarki.


Rozwałkowuję ciasto podsypując mąką i wycinam koła. Ciasto jest fajne, elastyczne, tłuste.
Łososia kroję w kostkę i tu od razu przyznaję się - zostały mi 3 takie mniejsze paseczki.. więc położyłam na blaszce obok pierożków- mąż przyjdzie i zje....albo Lilusia..no dobrze..ja już zjadłam swój upieczony paseczek :). hehe.
Na każde koło nakładam szczyptę kopru i kawałek łososia. Sklejam pierożki.


Piekę w rozgrzanym piekarniku 180 st. C przez 15 min. Pierożki ładnie się zrumieniły, a aromat mniam..pycha.


 Z porcji wyszło mi 20 pierożków i jak to mąż stwierdził - 20 pierożków i gratis 3 paseczki łososia.



Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz