sobota, 20 kwietnia 2013

Pieczone pierożki z serka topionego z suszonymi pomidorami i oliwkami

Składniki:
Ciasto na pierożki:
-100g serka topionego gauda;
-3/4 szklanki mąki pszennej;
-50g masła;
-szczypta soli i cukru
Farsz:
-słoik pomidorów suszonych;
-1/4 słoiczka faszerowanych oliwek zielonych

Powiem tak...nigdy nie jadłam suszonych pomidorów; nie powiem, że są tanie, bo słoiczek kosztuje niespełna 7zł i zaskoczyło mnie pozytywnie- czytając składniki--zalewa hmmm cud....od razu pomyślałam o moich śledziach w zalewie..ale nie nie nie nie o śledziach tylko o pierożkach, a wszystko dlatego, że Lila polubiła serek i zarówno ja jak i Łukasz zakupiliśmy tych serków..za dużo i trzeba się ich pozbyć :) wymyślając coś ciekawego do zjedzenia. Oliwki zielone..zawsze obecne w moim domu :)
Ciasto na pierożki robi się bardzo szybko.

Gdy zagniotę wszystkie składniki na ciasto wkładam do woreczka i do lodówki, tak na godzinkę.
Rozwałkowuje je podsypując mąką i wycinam szklanką koła- nie za cienkie, nie za grube.
Ciasto nie klei się, więc najpierw zrobiłam koła, a potem zabrałam się za farsz.
Szczerze wszystko udało mi się zrobić na.. desce do krojenia, ale zdziwiły mnie suszone pomidorki, bo hehe miały skórkę i to twardą więc krojąc pozbywałam się jej, oliwkę kroiłam na 3 części. Rozpoczęłam faszerowanie pierożków.

Ułożyłam na blaszce wyłożoną folią do pieczenia i wstawiłam do nagrzanego piekarnika- 180 st. C na 15min. Z porcji wyszło 20 pierożków. Super na przekąskę.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz