poniedziałek, 24 czerwca 2013

Paluchy z ciasta francuskiego na słono

Składniki:
-opakowanie ciasta francuskiego;
-sól;
-łyżka mleka (do posmarowania ciasta)
-3 łyżki drobno startego sera żółtego;
-kminek;
-zioła prowansalskie;
-bazylia;
-oregano;
-chili i papryka słodka

Fajna przekąska, która szybko znika ze stołu. Można ją zrobić na tysiąc sposobów :); ja przedstawię kilka :) Gdy ją zrobiłam moja mama zjadając kilka stwierdziła, że jednak się różnią smakiem i jak ja to zrobiłam..hehe proste :) każdy "paluch" został posypany inna przyprawą jednak wszystkie zostały posypane solą i serem żółtym.
Dobrze jest, gdy ciasto francuskie jest wyciągnięte prosto z lodówki, bądź nawet z zamrażarki. Piekarnik już nagrzewam,a na blaszce mam już wyłożony pergamin, bądź folię do pieczenia.
Ciasto francuskie rozwijam i kroję na 1,5-2cm paski i każdy kawałek skręcam i układam na blaszce. Smaruję paluchy mlekiem i posypuję przyprawami, które wymieniłam w składnikach posypując solą i serkiem żółtym. Piekę przez 8-10min. w piekarniku nagrzanym do 200 st.C

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz